UA / EN
Освіта

Каталог вибіркових навчальних дисциплін


Історія обробки матеріалів різанням

Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Кафедра механічної інженерії
Короткий опис навчальної дисципліни

Дисципліна вивчає закономірності становлення та розвитку обробки матеріалів різанням, закономірностьі поліпшення у науково-технічній сфері процесів обробки від найдавніших часів до сьогодні у тісному взаємозв'язку з загальними історико- культурними процесами в Україні.

Цілі та задачі навчальної дисципліни

Цілі навчальної дисципліни - ознайомлення з основними віхами розвитку теорії та практики обробки матеріалів різанням в Україні, у першу чергу, наприкінці ХІХ– на початку ХХ ст.ст., і досягнення освоєння їх студентами за допомогою застосування при викладенні матеріалу принципу регіонального вичленення, що дозволяє розкрити цей науково-технічний напрям в історії світової цивілізації в цілому у вигляді порівняльної еволюції, а також у взаємозв’язку з розвитком процесів обробки у різних частинах світу. Задачі вивчення дисципліни - формування у майбутніх фахівців теоретичних знань та практичних навичок відповідно до поставленої мети.

Результати навчання

Результати навчання:

Уміти експериментувати та аналізувати отримані результати.

Поєднувати теорію і практику для розв’язування завдань виробництва..

Розуміти будову металевих, неметалевих, композиційних, функціональних матеріалів та обирати оптимальні методи модифікації їх властивостей.

Кваліфіковано вибирати матеріали для виробів різного призначення.

Знання основних процесів обробки, випробування матеріалів та умов їх застосування.

Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

Здатність застосовувати системний підхід до вирішення інженерних матеріалознавчих проблем.

Здатність використовувати практичні інженерні навички при вирішенні професійних завдань.

Здатність організувати роботу відповідно до вимог безпеки життєдіяльності й охорони праці.

Здатність виконувати дослідницькі роботи в галузі обробки та аналізувати результати експериментів.

Перелік тем

Тема 1. Розвиток техніки різання в Україні до ХХ ст. 

Тема 2. Визначні особистості – спеціалісти з обробки матеріалів різанням. 

Тема 3. Матеріально-технічне забезпечення металообробки в Україні на початку ХХ ст..

Тема 4. Українська школа обробки різанням захисних покриттів.

 

Система оцінювання

Оцінювання знань студентів з дисципліни здійснюється на основі результатів:

– поточного контролю знань;

– індивідуального завдання; – вхідного, поточного і підсумкового тестування;

– заліку.

Об’єктом оцінювання знань студентів є програмний матеріал дисципліни, засвоєння якого перевіряється під час поточного контролю, модульного контролю і заліку. Завданням поточного контролю є перевірка розуміння та засвоєння теоретичного матеріалу, уміння самостійно здійснювати дослідження, спостереження, аналіз.

Завданням заліку є перевірка розуміння студентом програмного матеріалу в цілому, здатності логічно та послідовно висловлювати власні думки. Оцінювання здійснюється за 100-бальною шкалою. Завдання поточного контролю оцінюються в діапазоні від 0 до 100 балів (включно).

Об’єктами поточного контролю знань студентів є:

– систематичність, активність та результативність роботи на заняттях (відвідування лекційних, практичних занять; активна участь в дискусіях; своєчасний захист практичних робіт);

– виконання модульних контрольних завдань;

– виконання індивідуальної роботи;

– логічність та послідовність захисту індивідуальних і практичних робіт. Підсумковий контроль знань студентів здійснюється у формі заліку.За кожним змістовим модулем здійснюється контроль роботи студента на лекційних і практичних заняттях, за що студент одержує максимально 52 балів. За виконання підсумкової модульної контрольної роботи студент одержує 48 балів. Таким чином за умов якісного виконання усіх завдань накопичується 100 балів.

Форма контролю
залік