Каталог вибіркових навчальних дисциплін
Кількісні методи мікро-, мезо-, макроекономічних досліджень
Розвиток сучасної економіки визначає потребу теоретичного усвідомлення та аналізу змісту сучасних економічних процесів. Засвоєння даної дисципліни дасть можливість аспірантам визначити теоретичні, методологічні, прикладні та практичні аспекти мікро-, мезо- та макроекономічних досліджень, обґрунтувати та системно упорядкувати теоретичні уявлення фахівця про механізми діяльності мікросистем та закономірності формування макроекономічних основ економічних процесів.
Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: - поглибити уявлення про мікроекономічні дослідження, основні категорії та теоретичні поняття мікроекономічного аналізу дослідження; - вивчення фундаментальних засад формування попиту та пропозиції, умов досягнення ринкової рівноваги під впливом зміни цінових та нецінових факторів та невизначеності умов господарювання мікро- , мезо-, макроекономічних систем в умовах ринку; - вивчення основних положень теорії поведінки та вибору споживача, умов максимізації функції корисності в процесі споживчого вибору мікро- , мезо-, макроекономічних систем; - вивчення основних положень теорії поведінки виробника, альтернативного вибору виробником факторів виробництва та їх варіацій, сутності та параметрів виробничої функції мікросистем, у т.ч. у сфері міжнародного бізнесу; - вивчення типів поведінки мікро- , мезо- та макроекономічних систем в умовах досконалої та недосконалої конкуренції, в умовах олігополії та на монополізованих ринках. |
Опанування дисципліни надає можливостей аспірантам досягти таких результатів навчання, а саме знати: - існуючі методами кількісного аналізу, моделювання і прогнозування, перевірки статистичних гіпотез та обґрунтовувати можливість і порядок їхнього коректного застосування; - наукові принципи організації вибіркових обстежень та оволодіння методикою формування вибіркової сукупності і розрахунку вибіркових характеристик; вміти: - аналізувати економічну інформацію, виявляючи та пояснюючи складні взаємозв’язки між об’єктами; - визначати фактори впливу на економічні процеси, пропонуючи методи коригування сценаріїв їх розвитку; - будувати схему причинно-наслідкового зв’язку між економічними подіями, виявленими в сучасних джерелах інформації; - критично оцінювати сучасні економічні процеси в країні та світі, визначати тенденції глобальних змін. |
Тема 1. Теоретико-методологічні витоки та основи функціонування економіки на мікро- , мезо-, макроекономічних досліджень . Тема 2. Особливості функціонування економіки на мікрорівні Тема 3. Особливості функціонування економіки на макрорівні Тема 4. Особливості функціонування економіки на мезорівні Тема 5. Статистичні дані, їх види і особливості представлення. Тема 6. Logit & probit моделі. ROC аналіз. Q критерій Кохрена Тема 7. Застосування статистичних методів для стратифікованого аналізу. Тема 8. Статистичні методи імпутації даних Тема 9. Аналіз виживаності |
Рівень поточних знань аспірантів оцінюється відповідно до Положення «Про організацію освітнього процесу», відповідно до якого аспірант може отримати максимально 50 балів - 1 модуль, 50 балів – 2 модуль. |