Каталог вибіркових навчальних дисциплін
Інституціональна економіка
Інституційна економіка - це навчальна дисципліна, яка включає переважно теорію неоінституціоналізму, предметом вивчення якого є сутність інститутів, їх взаємозв’язок з цінностями, нормами, правилами, базові неоінституційні теорії прав власності, трансакційні витрати та контракти.
Цілі дисципліни розкрити умови і закономірності взаємодії економічних суб’єктів та організацій в ринковій економіці, вплив інституціональної структури на економічні процеси.
Задачі курсу полягають в наступному:
- формуванні в здобувачів системи фундаментальних знань про сучасну ринкову економічну систему;
- оволодінні поняттями і категоріями що забезпечують безпосередній перехід від глибоких узагальнень (фундаментальних знань) до понять практики;
- формуванні уміння використовувати теоретичні знання для розуміння конкретних економічних явищ;
- виробити навички у створенні відповідних моделей чи проведення аналітичних досліджень окремих проблем макро- і мікрорівня;
В результаті вивчення освітньої компоненти здобувачі вищої освіти отримують: - глибоке розуміння принципів та методів сучасних економічних організацій; - знання етапів трансформації інституціональних систем; - грунтовне дослідження взаємодії економічних суб’єктів ринкової економічної системи; - застосовувати теоретичні знання розуміння економічних явищ задля проведення комплексних наукових досліджень; - розуміння економічних засад правових дисциплін, що регулюють господарську діяльність.
|
Тема 1. Предметна і методологічна проблематика інституціональної економіки
Тема 2. Неоінституціональна і нова інституціональна теорії – теоретична основа інституціональної економіки
Тема 3. Інститути економіки: суть, класифікація та принципи взаємодії
Тема 4. Правила та права, їх роль в обмеженні економіки
Тема 5. Трансакційний аналіз
Тема 6. Трансформація інституціональних систем
Тема 7. Теорія контрактів
Тема 8. Інституціональні основи економіки
В основу системи оцінювання навчальної дисципліни покладено поточний та модульний контроль результатів навчання і принцип накопичення зароблених здобувачем вищої освіти балів. Поточний контроль – це оцінювання засвоєння здобувачем вищої освіти навчального матеріалу під час проведення аудиторних занять, при виконанні індивідуальної і самостійної роботи. Контроль виконання самостійної роботи студентами здійснюється на практичних заняттях дисципліни. Модульний контроль – це оцінювання якості засвоєння навчального матеріалу змістових модулів. Критерії оцінювання за темами дисципліни
|